Angajaţii Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Târgu-Jiu au acţionat în cursul acestei săptămâni pe cea mai înaltă şosea din ţară. Este vorba de Transalpina, pe tronsonul Rânca – Obârşia Lotrului. Pe anumite zone, carosabilul era acoperit cu bucăţi de stâncă şi pietriş. Drumarii au început înlăturarea acestora de pe asfalt, de luni, lucrându-se şi la refacerea semnelor rutiere distruse: “Am reușit curăţarea şoselei de bolovani şi stânci. Urmează să stabilim următorii pași. Avem pregătite utilajele pentru a intra la deszăpezire pe Transalpina. Problema este că încă mai cad bolovani de pe versanți. Am început să strângem și semnele de circulație; reparăm și semnalizarea, astfel încât să înaintăm cu toate lucrările”, a menţionat Ion Tudor, șeful SDN Târgu-Jiu.
Cea mai frumoasă șosea din țară, încă impracticabilă
Transalpina, cea mai înaltă și cea mai frumoasă șosea din țară, a fost închisă, oficial, în toamna anului trecut. Această restricție rămâne valabilă până la data de 31 mai 2017, pe sectorul de drum Obârșia Lotrului-Rânca. Turiștii pot ajunge în stațiunea Rânca pe DN 67 C, urcând din orașul Novaci. Transalpina sau Drumul Regelui atinge în Pasul Urdele altitudinea de 2.145 metri. Iniţial, şoseaua a fost construită şi pietruită de germani în timpul Primului Război Mondial, din raţiuni militare, dar a fost foarte puţin folosită. În Perioada Interbelică a fost reconstruită şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată chiar de regele Carol al II-lea, de aici şi denumirea de “Drumul Regelui”. După cel de-al Doilea Război Mondial, când a mai fost folosit şi reabilitat de germani, acest drum nu s-a mai modernizat sub nicio formă până în anul 2009, când a fost demarat proiectul de reabilitare, care nu a fost finalizat nici până în prezent; lucrările s-au reluat în acest an, spre bucuria celor care intenţionează să parcurgă acest traseu.
Minodora Sucea