Zeci de elevi ai claselor a VIII-a din trei şcoli gimnaziale, au participat joi, 06 aprilie, la o activitate in cadrul Proiectului Educațional Județean “Orientare şcolară şi educațională – diminuarea abandonului şcolar”, activitate organizată în cadrul unui parteneriat între unsprezece instituții şcolare din Gorj, gazde fiind profesori şi elevi ai liceului Energetic, ai Liceului Teologic şi ai Colegiului Tehnic Nr.2 din Târgu-Jiu
Proiectul a luat ființă la inițiativa profesorilor Sichitiu Aura-Maria, director al Scolii Gimnaziale Leleşti şi Cercel Otilia, profesor de economie la Liceul Energetic din Tg-Jiu şi a fost implementat în trei şcoli gimnaziale şi opt licee din județul Gorj: Şcoala Gimnazială “Ion Grigoroiu”, Leleşti, Scoala Gimnazială Arcani, Scoala Gimnazială Ciuperceni, Liceul Energetic, Colegiul Tehnic “General Gheorghe Magheru”, Colegiul Economic “Virgil Madgearu”, Liceul Teologic, Colegiul Tehnic “Henri Coandă”, Colegiul Tehnic “Ion Mincu”, Colegiul Auto “Traian Vuia”, Colegiul Tehnic Nr. 2 Tg-Jiu, desfăşurându-se sub auspiciile Inspectoratului Şcolar Județean Gorj şi ale Centrului Județean de Resurse şi Asistență Educațională Gorj.
Profesorii coordonatori din cele unsprezece şcoli au pornit de la ideea că în ultima vreme rata abandonului şcolar a crescut considerabil, urmărind astfel menținerea elevilor în sistemul de învățământ şi identificarea unor modalități de a face față situațiilor de criză în cazul elevilor expuşi la astfel de riscuri.
Implementarea proiectului are ca principal obiectiv prevenirea şi diminuarea abandonului şcolar, în sensul dezvoltării competențelor de comunicare, economice, matematice, informatice, tehnice şi de integrare în societate, ce sunt esențiale pe piața muncii.
In cadrul Liceului Energetic, elevii claselor gimnaziale care provin din mediul rural au fost invitați la un dialog interactiv cu profesori şi elevi ai claselor terminale din liceu, în urma căruia să constientizeze importanța apartenenței la grup, creşterea stimei de sine, dezvoltarea cetățeniei active, implicit a dezvoltării personale.
In contextual actual, abandonul şcolar devine o problemă socială, un semnal al existenței unor dificultăți de comunicare între părinți şi copii, o conduită ce reflectă lipsa de interes şi motivație, suport social şi emoțional redus. Supraîncărcarea profesională a părinților sau munca în străinătate determină mai multe probleme emoționale la copii decât în trecut.. Abandonul şcolar prematur limitează creşterea economică şi competitivitatea: economiile moderne, bazate pe înalte tehnologii, au nevoie de personal calificat, iar cei care abandonează vor fi,, cel mai probabil, în situația de a fi asistați social.
Şcoala este unul din factorii care contribuie, prin influențele sale specifice, la dezvoltarea viitorului tinerilor.
Proiectul se desfăşoară în trei etape, urmând ca în data de 11 aprilie elevii gimnazişti să participe la întâlniri cu alte trei licee din Târgu-Jiu.
Prof. Gheorghița Clipicioiu, Liceul Energetic Târgu-Jiu