Firme de exerciţiu – A fost o simulare, dar mâine poate fi… o afacere mare!

358

P1020175Dincolo de orice îndoială, potrivit specificului său de unitate distinctă în peisajul învăţământului gorjean,

cea mai cunoscută unitate şcolară cu specific economic din Municipiul Târgu-Jiu, de o bună bucată de vreme dezvoltă în plan teoretic şi aplicativ conceptul didactic de „Firmă de exerciţiu”.

În cadrul proiectului, elevii înfiinţează firme virtuale şi desfăşoară operaţiuni sau procese economice din mediul de afaceri real. Iau decizii şi rezolvă situaţiile problemă ce pot apare pe parcursul derulării activităţii, fără repercusiunile majore pe care acestea le-ar aduce unei firme implementate într-o anumită realitate economică. De fapt, „Firma de exerciţiu” sau întreprinderea simulată confirmă efortul de a recurge la o metodă interactivă de învăţare didactică, având ca obiectiv dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale ale elevilor de liceu.
Din perspectiva unei asemenea abordări, menţionăm că recent, aproximativ 40 de elevi ai Colegiului Comercial “Virgil Madgearu”, împreună cu profesorii lor coordonatori, reprezentând 6 firme de exerciţiu: “DIAMOND LUX SRL”, “MARRY`S JEWELRY”(firme de comercializare bijuterii şi ceasuri), “FEEL-VOYAGE SRL” (agenţie de turism), “DREAM PARTY”, “J&W SA”(firme organizatoare de evenimente) şi “LIFE`S LIGHT”(firmă de comercializare produse optice), au participat la cea de-a 16 ediţie a Târgului Internaţional al Firmelor de exerciţiu s2desfăşurat la Praga. În Capitala Cehiei au participat firme din ţara gazdă, din Lituania, Italia, Elveţia, Rusia, Polonia, Austria, Germania, Olanda, precum şi din 8 unităţi de învăţământ din România, în total fiind reprezentate aproximativ 23 de firme de exerciţiu.
Să reţinem faptul că în cadrul târgului, elevii colegiului gorjean, încurajaţi, sfătuiţi şi îndrumaţi de către d-l director Petre Ciungu şi de către profesorii lor cordonatori: Mădălina Ghimiş, Isabela Giorgi, Cristina Ciungu, Melania Popescu, Ramona Militaru-Puianu şi Mihaela Popescu au prezentat oferta de produse şi servicii, au derulat tranzacţii, au stabilit contacte, manifestându-se ca nişte adevăraţi întreprinzători, mai ales că au dat dovadă de multă imaginaţie, de creativitate, iniţiativă, gândire critică, spirit de echipă şi flexibilitate, calităţi esenţiale pentru un om de afaceri activ, dinamic şi capabil să dezvolte o activitate de succes. În final, să menţionăm că eforturile tuturor componenţilor grupului de gorjeni au fost pe deplin răsplătite, deoarece elevii clasei a XI-a F, reprezentând firma de exerciţiu a unei agenţii de turism cu denumirea “FEEL- VOYAGE SRL”, sub coordonarea d-nei profesor Isabela Giorgi, au obţinut un remarcabil premiu I la secţiunea “Cel mai bun spot publicitar” şi premiul al II-lea la secţiunea “Cel mai bun catalog”. Aceste premii au adus o bucurie enormă tuturor participanţilor din România, deoarece, prin intermediul Colegiului Comercial ,,Virgil Madgearu‘‘ din Târgu-Jiu, ţara noastră a fost declarată ţară câştigătoare a competiţiei. Premiile obţinute îi onorează şi îi motivează în aceeaşi măsură pe elevi şi profesori, întărindu-ne convingerea fermă că elevii de astăzi pot deveni oamenii de afaceri prosperi ai zilei de mâine, investitori de marcă şi întreprinzători de succes ai economiei de piaţă.
Prof. Vasile GOGONEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here