De-a lungul întregului an 2009, persoana care răspunde la apelurile ce vin pe linia de TEL VERDE a Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Gorj,
a avut mult de furcă, deoarece apelurile primite au fost în total în număr de 432.
Telefonul 0800800963, număr netaxabil, este linia verde a CJAS Gorj care, prin numărul de apeluri primite a depăşit numărul de zile dintr-un an calendaristic. Astfel, TEL VERDE a fost apelat de sute de persoane de pe raza întregului judeţ, care, o parte dintre aceştia chiar au dorit să solicite anumite informaţii legate de serviciile medicale, sau doar ca să adreseze injurii instituţiei. „Dintre acestea, cele mai multe, adică 152, le-am încadrat la rubrica Diverse. Apelanţii au cerut detalii despre acordarea pensiei de urmaş, o reclamaţie a fost cu privire la acordarea indemnizaţiei de îngrijitor, s-au cerut informaţii despre programul de lucru al instituţiei, dar şi despre acordarea tichetelor de sănătate”, ne-a declarat Danina Cărăgui, purtător de cuvânt al CJAS Gorj.
Rubrica Diverse a fost urmată de numărul de 141 de apeluri de la locuitori care doreau să-şi verifice calitatea de asigurat, detalii despre obţinerea calităţii de asigurat/co-asigurat, precum şi detalii despre eliberarea unei adeverinţe de asigurat pentru persoanele cu handicap. Acestora li s-au adăugat şi mai multe persoane care au solicitat informaţii privind situaţia declaraţiilor depuse pentru beneficiarii de ajutor social dar şi despre modalitatea de transmitere online a unor declaraţii.
Persoane “mute”
TEL VERDE al CJAS Gorj a fost şi ţinta unor glume, în 2009, existând 22 de persoane care, din prea mult timp liber, apelau acest număr pentru a amuţi în receptor sau a începe să rostească cuvinte obscene. Din fericire, aceştia nu au perturbat cu nimic activitatea instituţiei.
De altfel, 12 cetăţeni au fost interesaţi de aflarea unor date care priveau probleme de sănătate mai grave, cum ar fi obţinerea unor dispozitive medicale – proteză dentară, soluţie vâscoelastică, corset, ghete ortopedice, orteze genunchi, aparat auditiv, cărucior. “Cineva ne-a solicitat şi date despre modalitatea de decontare a unei proteze oculare pentru un copil cu handicap, dar şi despre depunerea dosarelor pentru procurarea unor orteze”, a mai spus reprezentanta CJAS Gorj. În timpul anului, la TEL VERDE târgujienii cu probleme stomatologice au cerut CJAS Gorj adresele cabinetelor medicale particulare care oferă consultaţii gratuite aisguraţilor, având contract cu Casa.
În ianuarie, sesizări asupra unei farmacii
Luna ianuarie a anului 2010 a debutat în forţă cu apelurile primite la 0800800963. „În prima lună a noului an, pe TEL VERDE am primit un număr de 44 de apeluri, de la diverse persoane, atât de pe raza municipiului Târgu-Jiu, a oraşului Rovinari, cât şi din localităţile din mediul rural al judeţului. Majoritatea dintre solicitanţi au cerut informaţii cu privire la documentele necesare pentru eliberarea adeverinţei de asigurat, respectiv co-asigurat, de contribuţia lunară, dar şi de conţinutul dosarelor depuse pentru obţinerea unor dispozitive medicale”, ne-a mai menţionat Danina Cărăgui.
Tot aceasta ne-a spus că luna trecută pe TEL VERDE o femeie din Târgu-Jiu a reclamat o farmacie din aceeaşi localitate pentru că nu a găsit dispozitive pentru testarea glicemiei. „În acest caz, era o problemă la nivel de furnizor, deoarece aceştia nu puteau aduce teste la respectiva farmacie. Din fericire, situaţia s-a reglementat într-un timp foarte scurt”.
Izabella MOLNAR