81 de fermieri din judeţ şi societatea Artego, verificaţi de inspectorii APIA

363

În perioada ianuarie-februarie 2015, reprezentanţii Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură (APIA) Gorj au desfăşurat activitatea de control la faţa locului în cadrul “Programului General de Control al cotei de lapte pentru anii de cota 2013/2014 si 2014/2015”, conform Regulamentului CE nr. 595/2004.

Astfel, au fost verificaţi un număr de 81 fermieri, deţinători de vaci de lapte, din localităţile: Novaci, Baia de Fier, Polovragi, Bumbeşti – Piţic, Bengeşti – Ciocadia, Crasna, Muşeteşti, Bumbeşti – Jiu, Schela, Padeş, Tismana, Runcu, Stăneşti, Negomir, Prigoria, Săuleşti şi Scoarţa. Verificările anului anterior de cotă, respectiv 1 aprilie 2013 – 31 martie 2014, presupun controlul declarației anuale a producătorilor ce dețin cota individuală de vânzări directe. Scopul controlului a fost acela de a verifica o serie de aspecte tehnice si procedurale privind: corelaţiile între vânzările directe si capacitatea de producție a fermierului pe întregul an de cotă; verificarea exactității declarației anuale depuse de fermier; completarea corectă a caietului fermierului; estimarea consumului propriu si a hranei pentru animale pe baza înregistrărilor fermierului privind cantitățile de lapte nevândute; existenţa echipamentului de muls şi a echipamentului pentru stocare şi răcire a laptelui.
Verificările anului de cotă în curs, respectiv de la data de 1 aprilie 2014 până la data controlului efectiv, presupun controlul producătorilor cu cota de vânzări directe sau cu cota de livrări în timpul anului de cotă. Scopul controlului este verificarea îndeplinirii calității de producător cu cota de vânzări directe/cota de livrări; verificarea compatibilității între numărul de animale şi cantitatea de lapte vândută/cantitatea de lapte livrată la procesator; existenţa documentelor de livrare primite de la cumpărător în cazul fermierilor cu cotă de livrare.

Societatea Artego, cuprinsă în verificări
Pe întreg parcursul controlului la faţa locului a existat o informare permanentă a fermierilor în ceea ce privește sistemul de administrare al cotei de lapte, liberalizarea pieței laptelui începând cu anul 2015, reținerea problemelor întâmpinate de fermieri în activitatea de obţinere şi valorificare a laptelui şi produselor din lapte, modificările legislative în sectorul zootehnic în perioada 2015—2020.
“Activitatea de verificare a cotei de lapte pentru anul în curs se va încheia după finalizarea controlului pentru cumpărătorul SC Artego SA Târgu-Jiu. În ceea ce priveşte controlul transportului laptelui la sediul lucrativ din municipiul Târgu-Jiu, strada Ciocârlău, pentru anul de cotă 2014/2015, se va urmări îndeplinirea următoarele aspecte: traseul de colectare al laptelui; metodele de preluare ale laptelui şi prelevare a probelor; înregistrarea cantităţilor de lapte; colectarea laptelui numai de la producătorii arondaţi; dacă vehiculul de colectare corespunde din punct de vedere al transportului de lapte. Per general, la fermierii verificaţi în lunile ianuarie şi februarie nu s-au întâmpinat dificultăți şi abateri de la respectarea normelor legislative şi procedurale”, a declarat Constantin Negrea, director executiv al APIA Gorj.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here