73 de magazine, sancţionate de comisarii Protecţiei Consumatorilor

370

121 de acţiuni de control au fost desfăşurate de către reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj pe parcursul lunii trecute. În urma verificărilor, 73 de magazine au fost sancţionate, valoarea amenzilor ridicându-se la suma de 54.700 lei.

Cele 121 de verificări derulate de comisarii Protecţiei Consumatorilor au avut drept scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul activităţilor de comercializare a produselor şi de prestare a serviciilor.
Verificările efectuate în decembrie 2014 s-au făcut în domeniile: comercializarea şi etichetarea preparatelor din carne; conformitatea, modul de etichetare, prezentare şi publicitate a alimentelor specifice sărbătorilor de iarnă (carne preambalată); produse zaharoase; (ciocolată şi produse din ciocolată, produse de patiserie); comercializare, etichetare, prezentare şi publicitate a produselor de post; depozitare şi comercializare produse cerealiere şi panificaţie; comercializarea ghirlandelor electrice; prestarea serviciilor de organizare a meselor festive; prestarea serviciilor de alimentaţie publică raportat la prevederile legii nr.349/2002 privind prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun.

Alimente oprite de la comercializare
În total, au fost verificate aproximativ 1.600 de kilograme de produse alimentare, fiind constatate cu abateri circa 500 kilograme. “În urma celor 121 de controale, 73 de operatori economici au fost sancţionaţi contravenţional, dintre care 42 au primit amenzi, valoarea acestora din urmă ridicându-se la suma de 54.700 lei. Pentru abaterile constatate de comisarii noştri la faţa locului, s-a dispus şi oprirea temporară de la comercializare pentru 31,3 kilograme de produse alimentare în valoare de 388 lei, dar şi oprirea definitivă de la comercializare pentru 29 kilograme de produse alimentare în sumă de 454 lei”, a declarat Mădălin Giurcău, comisar-şef adjunct în cadrul CJPC Gorj.
Acesta a precizat că motivele pentru care s-a dispus aplicarea de amenzi şi oprirea de la comercializare a unor produse au fost diverse. Printre acestea menţionăm comercializarea alimentelor fără inscripţionarea datei durabilităţii minimale, neafişarea preţurilor şi tarifelor într-un mod vizibil pentru consumatori, lipsa preţurilor, lipsa numelui producătorului, neafişarea denumirii operatorului economic la locul de desfăşurare a activităţii, comercializarea de produse de post vrac fără a fi vizibile pentru consumatori indicaţiile mijlocului de cântărire.

27 de sesizări
Potrivit unui raport înaintat de conducerea CJPC Gorj, pe parcursul lunii trecute, la sediul instituţiei au fost înregistrate şi soluţionate un număr de 27 de sesizări din partea consumatorilor, petiţii care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe ori servicii prestate necorespunzător. Aspectele reclamate au privit: servicii de transport persoane, telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanţie, contracte de telefonie fixă/mobilă sau cablu TV, modul de afişare a preţurilor, servicii de furnizare internet, acumulatori auto, credite de consum sau promoţii. “Ca urmare a cercetării reclamaţiilor, au fost constatate întemeiate un număr de 16 reclamaţii şi au fost dispuse măsuri de înlocuire a produselor precum şi reparaţii fără costuri pentru consumatori”, a mai spus comisarul şef adjunct al CJPC Gorj, Mădălin Giurcău.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here