31 de gorjeni au reclamat băncile la OPC

385

banca-ghiseuProblema reclamaţiilor din sistemul bancar încă se ţine lanţ la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj. În primele nouă luni ale anului, nu mai puţin de 31 de reclamaţii au ajuns pe masa comisarilor gorjeni.

Daniela Michi, purtător de cuvânt al CJPC Gorj, spune că în perioada 1 ianuarie – 13 septembrie a.c., au fost înregistrate un număr de 31 de reclamaţii prin care consumatorii sesizau societăţile bancare şi nebancare. „Oamenii au reclamat modificarea contractelor de credit în mod unilateral de către operatorul bancar, lipsa notificărilor cu privire la modificarea contractelor, existenţa clauzelor abuzive, încasarea de 11440contract-1sume suplimentare sub formă de taxe ori comisioane, nerespectarea obligaţiilor asumate prin contract, majorarea comisioanelor, refuzul efectuării operaţiunilor de refinanţare, dar şi solicitarea de taxe pentru eliberarea unor documente sau chiar neefectuarea operaţiunilor de închidere a conturilor”, a declarat reprezentanta CJPC Gorj. Reclamaţiile au fost cercetate şi soluţionate în mod favorabil pentru consumatori în proporţie de 70%, fiind dispuse măsuri de remediere a deficienţelor, de restituire a sumelor încasate fără temei legal sau de modificare a contractelor în sensul înlăturării clauzelor constatate abuzive.

Măsuri noi de la 1 ianuarie 2012

Pentru corecta informare a consumatorilor de către prestatorii de servicii financiare, preşedintele ANPC a emis Ordinul nr. 164 din 30 august 2011 privind unele măsuri de informare a consumatorilor de către societăţile financiar bancare şi nebancare cu intrare în vigoare de la 1 ianuarie 2012. Prevederile actului normativ se aplică acestor societăţi, dar nu şi celor de tip case de ajutor reciproc şi case de amanet. „Fiecare unitate financiar bancară şi nebancară din judeţul Gorj va trebui să afişeze la loc vizibil în incinta unităţilor pe un ecran TV cu diagonala de minim 65 de centimetri, informaţii privind drepturile şi obligaţiile consumatorilor, explicaţii cu privire la domeniul financiar-bancar, dar şi date furnizate de ANPC. Informaţiile trebuie să fie redactate în mod clar, concis, vizibil, uşor de citit şi cu caractere de aceeaşi mărime. Prezentarea lor se va face pe întreaga suprafaţă a ecranului, cu excepţia benzii scroll, la intervale de 45 de minute, cu durata de 15 minute”, a precizat Daniela Michi, purtător de cuvânt al CJPC Gorj. De asemenea, pe banda scroll existentă pe ecranul TV ce va fi amplasat în fiecare unitate din Gorj prestatoare de servicii financiare, vor fi informaţii cu privire la comisionul de administrare a contului curent, cele de retragere la ghişeu şi ATM, comisionul de depunere, cele aferente serviciului de Internet Banking, valorile indicelor de referinţă utilizaţi în contractele de credit, dar şi dobânzile acordate la depozite şi alte produse de economisire.

Izabella Plăstoi

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here