2015, bogat în investiţii în infrastructura judeţeană

479

Începutul acestui an are o bună prognoză privind fondurile investite în modernizarea drumurilor judeţul Gorj, preşedintele Consiliului Judeţean dorind să realizeze trasee numai bune de circulat pentru locuitorii judeţului, dar şi pentru turiştii care traversează zona noastră.

O serie de proiecte de infrastructură vor fi continuate în anul curent, iar altele noi vor fi demarate, conducerea Consiliului Judeţean Gorj dorind reabilitări pentru 110 kilometri de drumuri judeţene. “Avem proiectele binecunoscute de continuare a modernizării drumurilor judeţene pe fonduri europene pe POR şi se lucrează pe drumul de la Ciuperceni – Godineşti – Tismana – Peştişani. Trebuie să facem, pe ultima sută de metri, un efort de mobilizare ca să realizăm proiectul în termenele contractuale prevăzute, mai ales că acolo sunt fonduri europene şi dacă ieşim din schema de finanţare există riscul pierderii sumelor alocate”, a declarat Ion Călinoiu, preşedintele CJ Gorj. Acesta a precizat că lista cu drumurile ce necesită reabilitare este una stufoasă însă bine pusă la punct, iar mai multe localităţi ale judeţului Gorj sunt cuprinse în noi proiecte de modernizare a infrastructurii. “Începem execuţia de modernizare a drumului judeţean de la limita cu judeţul Mehedinţi, Negoieşti – Glogova – Cătunele – Motru – Samarineşti – Văgiuleşti – Boroşteni; este un drum care de asemenea leagă judeţul Gorj de Mehedinţi la cele două extremităţi dar, mai mult decât atât, este puntea de legătură dintre un punct turistic şi anume Padeş, şi Baia de Aramă. Avem pe POR din fonduri structurale pe 2014 – 2020 proiecte ce presupun reabilitări a 110 kilometri de drumuri. De asemenea vrem să modernizăm drumul Fărcăşeşti – Urdari – Turceni – Ioneşti, drumul care face legătura cu cel aproape a cărui modernizare a fost încheiată de la Strâmba – Mătăsari – Dragoteşti – Borăscu. Începem în acest an şi modernizarea drumului care face legătura între Cîlnic şi drumul naţional Motru – Târgu-Jiu şi DN 66, sunt acolo câţiva kilometri pe care îi vom moderniza”, a mai spus şeful judeţului.

Drumurile spre Rânca, puse la punct
În ceea ce priveşte infrastructura judeţeană, pentru staţiunea montană Rânca, Ion Călinoiu spune că toate drumurile spre staţiune fac faţă cu brio circulaţiei: “Vă aduc aminte că am terminat în 2011 de reabilitat drumul judeţean cu care am lucrat în paralel cu modernizarea DN 66 Filiaşi – Rovinari, am mai făcut drumul de la Ţânţăreni la Crasna de 70 de kilometri, şi drumul de sub munte la Curtişoara la Polovragi, deci pe drumurile judeţene se poate ajunge foarte bine la Rânca. Astăzi (n.r. ieri) stabilim foarte clar ca în Rânca să înceapă modernizarea de drumuri şi străzi interioare acestei zone turistice, atât pe Baia de Fier cât şi pe Novaci; sunt proiectele deja aprobate, contractate, dar noi am zis să punem totul la punct de acum şi nu să aşteptăm să treacă iarna că apoi ne trezeam că intrăm în sezonul de iarnă viitor. Chiar dacă se schiază şi numărul turiştilor este mare, vrem să ne organizăm de acum”.
Altă zonă ce se va afla în perioada următoare în atenţia oficialilor judeţeni este Transalpina, ale cărei lucrări de modernizare au fost abandonate de fostul constructor. “În legătură cu Transalpina vă spun că lucrurile sunt foarte clare privind restul de executat al lucrării, aceasta fiind în prezent abandonată, constructorul nu şi-a dus lucrarea la bun sfârşit, şi se realizează procedura de continuare a lucrărilor. Azi (n.r. ieri) am o întâlnire cu primarii de la Novaci şi Baia de Fier ca să realizăm un punct de vedere comun cu privire la circulaţia pe Transalpina pe timp de vară în regim de şantier, şi lucrul acesta să nu mai creeze animozităţi”, a precizat preşedintele CJ Gorj, Ion Călinoiu.

Lucrări în zonele unde a fugit terenul
În perioada următoare, DJ 673 A, km 19+200 şi km 24+000, comuna Ciuperceni, precum şi terasamentele de pe DJ 675 A, km 11+950, comuna Bustuchin, vor intra în consolidări. Banii pentru aceste lucrări provin în urma sumelor alocate de Guvernul României la finele anului trecut pentru unele unităţi administrativ-teritoriale afectate de calamităţile naturale produse de inundaţiile din 2014. Astfel, pentru lucrările de la Bustuchin s-a alocat suma de 2 milioane de lei cu TVA, iar imediat după identificarea soluţiei tehnice, constructorul va începe execuţia consolidării terasamentelor, a drumului judeţean afectat de alunecarea de teren. La ora actuală, aceasta din urmă este bine semnalizată, circulaţia rutieră desfăşurându-se pe o singură bandă, pe o lungime de circa 100 de metri. De asemenea, în cazul drumului judeţean de la Ciuperceni afectat de inundaţiile de anul trecut, s-a trecut la identificarea soluţiei tehnice în vederea începerii lucrărilor de către constructor. La fel ca la Bustuchin, pe DJ 673 A, km 19+200, alunecarea de teren este bine semnalizată, iar şoferii circulă pe o singură bandă pe o distanţă de aproape 100 de metri.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here