141 de agenţi economici din judeţ, sancţionaţi de Protecţia Consumatorilor

254

443 de acţiuni de control, 237 de operatori economici sancţionaţi, 141 amendaţi, şi sancţiuni de peste 160.000 lei. Acesta este bilanţul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj pentru cel de-al treilea trimestru al anului în curs.

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj a prezentat ieri raportul trimestrial cu activitatea instituţiei, în cadrul Consiliului Consultativ pentru Protecţia Consumatorilor. Activitatea comisarilor gorjeni s-a concretizat în 443 acţiuni de control care au avut ca scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul activităţilor de comercializare a produselor şi de prestare a serviciilor.
„Ca urmare a verificărilor efectuate, 237 de operatori economici din judeţ au fost sancţionaţi, dintre care 141 au primit amenzi în valoare de 161.000 lei. În ultimele trei luni, au fost efectuate verificări cu privire la comercializarea şi depozitarea produselor alimentare perisabile, prestarea serviciilor în incinta ştrandurilor şi piscinelor, calitatea produselor comercializate în incinta acestor unităţi, comercializarea şi etichetarea apelor minerale, conformitatea băuturilor răcoritoare, comercializarea produselor şi prestarea serviciilor în cadrul târgurilor şi bâlciurilor organizate la nivel de localităţi, comercializarea şi depozitarea suplimentelor alimentare, a fructelor şi legumelor, a brichetelor, a condimentelor, oţetului alimentar, a rechizitelor şi uniformelor şcolare, a pâinii şi produselor de panificaţie. De asemenea, am urmărit respectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea bijuteriilor, a materialelor de construcţii şi a produselor din apropierea unităţilor de învăţământ”, a declarat Mădălin Giurcău, comisar-şef adjunct al CJPC Gorj.
Abaterile constatate în urma controalelor s-au referit la neafişarea denumirii operatorului economic, comercializarea alimentelor fără inscripţionarea datei durabilităţii minimale, nerespectarea condiţiilor în termenul de garanţie, informarea incompletă a consumatorilor, neafişarea preţurilor şi tarifelor într-un mod vizibil pentru consumatori, lipsa traducerii în limba română a informaţiilor cu privire la utilizarea produselor, neafişarea la loc vizibil de indicatoare prin care consumatorii să fie avertizaţi că în spaţiul public este interzis fumatul.
De asemenea, în ultimele trei luni, CJPC Gorj a înregistrat şi soluţionat un număr de 75 de sesizări din partea consumatorilor, petiţii care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător. Aspectele reclamate au privit: telefoane mobile defecte în cadrul termenului de garanţie, nerespectarea rezervărilor de călătorie, nerespectarea comenzilor pentru produse achiziţionate pe internet, servicii financiare, contracte de telefonie mobilă.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here