119 – Telefonul Copilului

847

S-a înființat Telefonul Copilului – 119, un serviciu disponibil non-stop. Începând cu data de 5 ianuarie, la linia de tip Telverde pot fi anunțate cazuri de abuz, exploatare, neglijare, precum și cele de violență asupra copiilor, apelul putând fi efectuat chiar de micuții în cauză.
Numărul 119 este gratuit din orice rețea fixă sau mobilă și va fi operat de către consilierii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului.
Pentru a putea fi raportate cazurile ale căror victime sunt copii, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a configurat, testat și implementat soluția tehnică de tip call-center în cele 41 de județe ale țării, precum și în sectoarele municipiului București.
Inginerii STS au instalat în cele 47 de sedii ale direcțiilor de asistență socială și protecția copilului din țară un număr de 94 de posturi telefonice, dispuse câte două în fiecare centru de preluare a apelurilor.
Începând din 5 ianuarie a.c., apelurile care semnalează diferite situații care afectează copiii vor putea fi preluate, 24 de ore din 24, de către consilierii specializați în asistență socială și protecția copilului.
În cazul situațiilor anunțate prin 119, dar pentru care este necesară intervenția imediată a Poliției sau a echipajelor medicale, operatorii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului vor alerta Serviciul de urgență 112. Totodată, potrivit acestui program, atunci când sunt cazuri de copii dispăruți, Poliția poate utiliza Sistemul de avertizare RO-ALERT, administrat din punct de vedere tehnic de către STS.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here