Perioada de depunere a candidaturilor pentru ocuparea unei funcţii în Consiliile Şcolare ale Elevilor s-a încheiat. În Gorj s-au depus circa 100 de candidaturi, majoritatea fiind înregistrate la nivelul municipiului Târgu-Jiu.
Începând cu 23 septembrie 2014 s-au înregistrat 4055 aplicaţii, judeţele Constanţa, Suceava şi Bacău ocupând locurile fruntaşe ca număr de candidaturi. Numărul maxim de candidaturi depuse într-o zi s-a înregistrat chiar în data de 17 octombrie, cu un total de 656 aplicaţii. În ultimele cinci zile desemnate pentru depunerea acestora platforma suport a Consiliului Elevilor a primit mai mult de 2500 de solicitări. La nivelul judeţului Gorj s-au înregistrat 101 candidaturi: 59 la Târgu-Jiu, 12 la Novaci, şapte la Bustuchin, cinci la Baia de Fier, câte patru la Mătăsari, Motru şi Târgu-Cărbuneşti, trei la Bâlta, două la Bumbeşti-Jiu şi una la Rovinari. În perioada următoare, până pe 26 octombrie, elevii ale căror candidaturi sunt validate, urmează să îşi prezinte strategia de dezvoltare a Consiliului Şcolar al Elevilor şi planul de acţiune, din perspectivă personală, având în vedere funcţia pentru care candidează, în faţa colectivului de elevi şi de profesori din şcoala de provenienţă. Procesul electoral propriu-zis se va desfăşura în intervalul 27 octombrie – 1 noiembrie. „Numărul mare de elevi interesaţi plasează anul 2014 pe treapta a doua ca număr de aplicaţii depuse, mandatul 2009-2010 deţinând până în prezent recordul – 4347 de aplicaţii. Anul 2011 a adus Consiliului Elevilor 3208 candidaturi, în 2012 s-au înregistrat 3810 candidaturi, iar în 2013 – 4044 candidaturi, structura reprezentativă a elevilor din ţara noastră însumând, în cei cinci ani, aproximativ 19400 aplicaţii pe platforma suport, Wedu.ro”, se precizează într-un comunicat al Consiliului Naţional al Elevilor. Consiliile Elevilor sunt singurele structuri care apără interesele elevilor la nivel local şi naţional, promotori ai dezvoltării climatului şcolar, dar şi un cadru de dezvoltare, de educaţie civică autentică şi de formare a unor cetăţeni responsabili. Prin intermediul acestui cadru de organizare, elevii îşi pot alege reprezentanţii pe baza principiului democraţiei, pot formula puncte de vedere specifice lor şi pot elabora propuneri pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii şcolare.
R.L.