10 familii din Gorj au primit ajutoare de urgență în bani de la Guvern

465

În cadrul ședinței de Guvern care a avut loc joi, 1 august, a fost aprobată o hotărâre care prevede alocarea de fonduri pentru sprijinirea familiilor și persoanelor aflate în dificultate. Măsura vine în întâmpinarea nevoilor a 405 cazuri sociale, care se confruntă cu diverse provocări, de la dezastre naturale până la probleme de sănătate.

Suma totală aprobată se ridică la 1.604.300 lei și va fi distribuită sub formă de ajutoare de urgență. Plata acestora se asigură din bugetul aprobat pe anul 2024, Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. Prin hotărârea aprobat în ultima ședință de Guvern, au primit ajutoare în bani un număr de 405 familii și persoane singure care se află în situații de necesitate cauzate de incendii, fenomene meteorologice periculoase ori în situații deosebite determinate de starea de sănătate ori alte cauze care pot duce la creșterea riscului de excluziune socială.

Familii afectate de incendii și boli
Pe listă se regăsesc și 10 familii și persoane singure din județul Gorj, din următoarele localități: Târgu Jiu, Bâlteni, Dănești, Urdari, Crasna, Rovinari și Hurezani. Pentru acestea Guvernul a acordat o sumă totală de 52.500 de lei. Un singur ajutor acordat pentru o familie din Gorj, în valoare de 7.000 de lei, s-a alocat pentru faptul că locuința respectivei familii a fost distrusă în urma unui incendiu. Restul, de nouă ajutoare de urgență acordate de Guvernul României unor familii din Gorj, se referă la faptul că acestea se confruntă cu probleme deosebite de sănătate.
Propunerile de ajutoare de urgență au la bază cererea și declarația pe propria răspundere a unui membru de familie sau a persoanei singure, însoțite de actele doveditoare, precum și efectuarea de verificări în teren prin care se certifică existența situațiilor de necesitate ori, după caz, a situațiilor deosebite în care se află familiile și persoanele singure. Pentru acordarea ajutoarelor de urgență agențiile teritoriale pentru plăți și inspecție socială transmit Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială situația centralizatoare a propunerilor de acordare a ajutoarelor de urgență care cuprinde numele beneficiarului, adresa de domiciliu/reședință, suma propusă cu titlu de ajutor de urgență și situația de necesitate ori deosebită.
”Principalele situații deosebite cu care se confruntă familiile și persoanele singure pentru care se propune acordarea de ajutoare de urgență sunt problemele grave de sănătate (boli oncologice, boli cardiace, boli degenerative, boli respiratorii, boli genetice, transplant de organe etc.), care necesită tratamente medicale de durată și/sau intervenții chirurgicale, recuperare medicală la clinici din țară ori străinătate, achiziționarea de proteze/dispozitive medicale etc., care nu sunt suportate în totalitate de către casele județene de asigurări de sănătate, cheltuieli cu regim alimentar, suplimente nutriționale, cheltuieli de transport și cazare pentru pacienți
la clinicile medicale în țară sau în străinătate, precum și pentru însoțitorii acestora. Aceste situații critice de viață afectează întreaga familie din punct de vedere psihologic, social, financiar, acestea aflându-se de multe ori în situația de a nu putea asigura cele necesare traiului zilnic ori pentru întreținerea locuinței, acumulând datorii la plata utilităților, existând riscul evacuării din locuință”, se arată în nota de fundamentare la proiectul de hotărâre aprobat joi, 1 august, de Guvernul României.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here