“Hoţii” de la Ambulanţa Gorj au câştigat procesele cu unitatea

182

Ambulanţierii Serviciului Judeţean de Ambulanţă(SJA) Gorj, daţi în judecată anul trecut de conducerea unităţii la care lucrează, pe motiv că au furat motorina pe care trebuia să o folosească pe maşinile de serviciu, au câştigat recent procesele pe fond, la Tribunalul Gorj. La această instanţă s-au înregistrat 43 de dosare pe litigii de muncă, acţiunile fiind deschise împotriva salariaţilor de fosta conducere a SJA Gorj, mai precis de Marinică Niculescu. Ambulanţierii ar fi trebuit să achite în jur de 18 tone de motorină, care nu s-au regăsit însă în urma controlului Ministerului Sănătăţii, efectuat în urmă cu doi ani de zile. Acţiunile sunt câştigate pe fond şi aproximativ jumătate au fost câştigate prin hotărâre irevocabilă la Curtea de Apel Craiova.

Presupusul prejudiciu stabilit de Ministerul Sănătăţii în dauna SJA Gorj a fost depistat în urma unui control efectuat în 2011 la Salvarea din judeţul nostru. În raportul de control datat cu 22.06.2011 şi având numărul CSA7085 se menţiona pentru prima dată că la SJA Gorj lipsesc peste 18 tone de motorină. Lipsa de combustibil s-a constatat, în acelaşi raport, de la venirea ambulanţelor noi la Gorj. Este vorba de 6 ambulanţe repartizate aici de Ministerul Sănătăţii începând cu anul 2008. În acelaşi raport, la planul de măsuri, este precizat la punctul 9 că răspunderea pentru rezolvarea situaţiei “revine managerului general, directorului tehnic şi directorului economic, în termen de 15 zile de la primirea raportului”. Deci cei care trebuiau să ia măsuri rapide prin efectuarea unei analize au fost cei din conducerea SJA Gorj la momentul respectiv. Ce a cerut de fapt Ministerul Sănătăţii? A cerut “analiza situaţiei care a generat diferenţa de consum de carburant în cantitate de 18.029 litri, constatată la autosanitarele de tip Mercedes Benz Vito 115 CDI, verificate la reprezentanţa Mercedes, şi să întreprindă măsurile legale care se impun după caz în vederea recuperării carburantului de la persoanele responsabile, în conformitate cu prevederile legale în vedere”. Analiza în cauză nu s-a făcut.

Experţi tehnici autorizaţi din exterior
Noii conduceri a Ambulanţei Gorj, mai precis lui Marinică Niculescu, preşedintele Sindicatului Ambulanţa Gorj, Cristi Aldescu, i-a propus ca analiza să fie făcută de experţi tehnici autorizaţi din exteriorul unităţii, deoarece angajaţii de la Serviciul Tehnic al SJA Gorj erau primii vinovaţi în acest caz. Niculescu a refuzat deşi organizaţia sindicală se oferise să plătească cheltuielile pentru experţii contabili, motivând că analiza se poate face şi în interior, în final ea fiind realizată “după ureche” de un inginer din Serviciul Tehnic. Analiza finală a prevăzut, în cele din urmă, ca la 43 de salariaţi să le fie deschise procese pentru recuperarea celor 18 tone de motorină, pentru perioada 2008-5.05.2011. Această cantitate a fost împărţită la numărul de ore lucrate de fiecare ambulanţier pe fiecare ambulanţă în parte şi nu în mod obiectiv, împărţeala trebuind să se facă la numărul de kilometri parcurşi de fiecare ambulanţier în parte. “Nu există o situaţie clară în contabilitatea unităţii, de asta nu s-a făcut analiza obiectiv”, a declarat Cristi Aldescu.

La judecată şi pentru mai puţin de un litru de motorină
Astfel au ajuns în faţa instanţei pentru explicaţii legate de aşa-zisul furt de combustibil de la SJA Gorj şi cei cărora le-ar fi lipsit în jur de un litru de motorină şi cei care aveau lipsă o tonă şi jumătate. Procesele cu ambulanţierii au început în luna aprilie 2012 şi s-au finalizat pe fond la Tribunalul Gorj în decembrie, cu victoria angajaţilor.

Expertizele le-au dat dreptate angajaţilor
În aproape toate procesele instanţa de judecată a dispus efectuarea unei expertize tehnice plătite de organizaţia sindicală şi una contabilă plătită de SJA Gorj. Toate expertizele tehnice judiciare au fost în favoarea ambulanţierilor şi toate expertizele contabile judiciare au fost făcute tot în favoarea angajaţilor. “Datele înregistrate în computerul de bord al vehiculelor, prezentate în fişele transmise de reprezentanţa Mercedes Benz nu pot constitui o bază de comparaţie cu datele prezentate de SJA Gorj în anexele 1.1-1.6 pentru că datele reprezentanţei Mercedes nu se referă la aceeaşi perioadă de înregistrare şi nu cuprind consumurile de combustibil ale instalaţiilor auxiliare de încălzire şi acest lucru a dus la aprecieri eronate asupra consumului real de combustibil”, este prevăzut în expertiza tehnică judiciară. De asemenea, documentul stabileşte că “consumul mediu efectiv realizat de ambulanţe se încadrează în consumul mediu stabilit şi aprobat, consum normat, de conducerea Serviciului de Ambulanţă. (..) Nu s-au înregistrat depăşiri faţă de consumul stabilit de conducerea SJA şi nici faţă de consumul minim determinat prin încercările efectuate de Registrul Auto Român”. Din datele SJA Gorj reiese, de asemenea, chiar că s-au înregistrat economii dar şi faptul că ambulanţierii vizaţi în aceste litigii nu au depăşit consumurile normate.

Analiză făcută după un an
Cum instanţa judecătorească a stabilit că nu există prejudiciu la SJA Gorj, adică nu lipsesc cele 18 tone de motorină, pentru că unitatea nu a avut în situaţia financiar-contabilă prevăzută lipsa de combustibil, nu se mai înţelege demersul făcut de Niculescu împotriva angajaţilor. “A fost pătată doar imaginea Serviciului de Ambulanţă şi a ambulanţierilor pentru a sta liniştit în funcţie fostul director al unităţii, Marinică Niculescu. De altfel el a fost cel care mi-a spus că apelează la instanţă de teamă că îl schimbă Arafat iar el vrea să îşi păstreze funcţia de director, fiind neinteresat de soarta ambulanţierilor târâţi la judecată”, a conchis Aldescu.

Marinică dat în judecată pe civil
Aldescu va face demersuri ca unitatea să recupereze banii de la vinovaţi, Niculescu urmând să fie dat în judecată pentru că şi-a calomniat subordonaţii făcuţi “hoţi” pentru un furt de motorină inexistent.
Anamaria Stoica
 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here